În fiecare an,
de Revelion, respect câteva reguli de aur:
- Niciodată să nu intru în noul an cu datorii (ei … vorba vine);
- Am cât mai mulți bani în buzunar (de preferat și Euro :D);
- Întotdeauna să am ceva nou pe mine;
- Întotdeauna să am ceva roșu la mine;
- Întotdeauna îmi pun 3 dorințe realiste care se pot îndeplini într-un an.
În seara
trecerii în 2010 mi-am dorit să zbor. Atât. Să zbor de ziua mea până la Milano
și înapoi. Să zbor până acolo, să beau o cafea, să mă plimb câteva ore și seara
să mă întorc în Iași.
Întâmplarea face
ca, în martie 2010, să fiu anunțată că urma să se lanseze noua Dacia Duster în
România, iar lansarea oficială urma să aibă loc la Romexpo București. Erau invitați
toți cei din presă care scriau despre domeniul auto. Din Iași am fost aleși
doar 2 reporteri.
Mijlocul de
transport? Avionul.
Plecarea? Dimineața
la 6, întoarcerea seara la 8.
Am zâmbit pe
înfundate și mi-am zis în gând „Am fost pe-aproape. Nu-i Milano, dar nici
București nu sună rău.”
În ziua cu
pricina, m-am prezentat cu al meu coleg de scaun la aeroport. Inițial am crezut
că am ajuns într-o hală părăsită cu ceva scaune uitate pe acolo. Ne-am îmbarcat
și așteptam să decolăm. Amândoi zburam pentru prima dată.
Baaaaanzaaaiiii
și avionul se pune în mișcare. Gropi nu cred că erau, dar din cauza asfaltului
denivelat, nu m-am putut abține. Eu, ca întotdeauna ironică, zic: „Ce tare! Avionul
ăsta are și masaj în scaune!”. Așa tare ne zdruncinam, încât colegul mă strânge
tare de mână și mă întreabă:
-
E normal?
-
Ei! Zi și tu că ești cu
mașina prin Tudor. (Acolo erau cratere în asfalt, nu gropi.)
The END
Cam asta fu
prima mea experiență cu avionul.
A doua
experiență cu aeroportul ieșean a fost în 2014, culmea, tot martie, când am
zburat spre Londra. Ceva mai bine în ceea ce privește condițiile, dar nimic
care să mă dea pe spate.
În 2015, m-am
dus să duc o prietenă la aeroport. Ne-am despărțit la intrarea în Terminal și,
când am dat să urc în mașină, am văzut cum un tânăr se reîntâlenște cu o gașcă
de prieteni ce-l așteptau afară. Zice râzând: „Băi, care ai cârpit gropile de
pe pistă?”.
Am urcat în
mașină râzând de pocneam. Încă unul cu masaj în scaun!
La inițiativa
Kooperativa 2.0 Iași, primesc, eu și încă vreo 38 de bloggeri, invitație de a
vizita Aeroportul Iași. La o altă întrunire a bloggerilor ieșeni, la care eu am
semnat condica de prezență cu un mare ABSENT, Epox a venit cu ideea de a
promova ceva ce ar aduce Iașului beneficii și Andreea a implementat-o imediat.
Așa că primul pe listă a fost Aeroportul Iași.
Deja îmi făceam
planuri că o să primesc un bilet spre Milano, o să urcăm în cabina pilotului, o
să-mi fac un selfie din turnul de control. Deja eram în extaz. CIUCIU cât casa
a scris pe mine. J)))
Eh…. Am depășit
momentul și, după o discuție foarte degajată între noi și Marius Bodea,
directorul aeroportului, am aflat ceea ce era util pentru Iași și ieșeni. Aș fi aflat și mai multe, dacă Paul nu mă necăjea din 5 în 5 minute cu pozele. >:P
Știați că?
· În
2013 a început modernizarea aeroportului, cu ajutorul fondurilor europene, iar
anul trecut s-a tăiat panglica de inaugurare a noului terminal și a pistei.
· Pista
nouă a fost finalizată cu un an mai devreme. Fiind cu structură flexibilă, este
unică în România.
· Terminalul
nou de pasageri a fost terminat în 6 luni și este de două ori mai mare decât
cel anterior.
· Aeroportul
se mândrește cu o cale nouă de rulare finalizată doar în 5 zile, o platformă
nouă și o parcare nouă.
· În
anul 2012 era doar o singură rută spre Viena, iar în 2016 portofoliul a crescut
la 16 rute externe.
· Acum
câteva zile s-au inaugurat zboruri către Barcelona și Bruxelles, pentru ca în iulie
să fie lansate zboruri către Larnaca și Catania.
· Din
toamnă vom putea zbura din Iași spre Frankfurt și Madrid.
· În
2017 va fi inaugurat zborul către Amsterdam și încă o locație exotică surpriză.
· Pentru
că nu avem autostradă, Aeroportul Iași este deocamdată singura legătură cu
Vestul țării, urmând ca din octombrie să fie zilnic două curse interne către
Cluj și Timișoara.
· Pentru
prima dată după 1990, Aeroportul Iași a obținut profit și s-a „decuplat” de la
banii publici, astfel că au mai multă libertate în negocieri cu partenerii
externi, fără a se mai lovi de birocrația bine cunoscută de la noi.
· În noiembrie 2015, Aeroportul Iași a primit
recunoaștere publică, la nivel mondial, la cel mai mare Forum de Aviație
organizat de ICAO – Montreal. Aeroportul Iași a fost prezentat ca fiind
singurul exemplu pozitiv de dezvoltare într-un timp foarte scurt din Europa.
· Număr pasageri:
Ø 2014 – 270.000
Ø 2015 – 381.000
Ø 2016 – 850.000 (estimare)
Ø 2017 – 1.000.000 (estimare)
· Londra
este cea mai populară destinație. (Sorry, Italia! :P)
· La
vară se preconizează 38 de zboruri zilnice.
Câteva sfaturi pentru
toți cei care vor să aibă o călătorie cât mai plăcută și să nu fie pipăiți, la
propriu, la punctul de control:
-
NU cărați în bagajul de
mână cosmetice lichide (parfumuri, oje, creme, geluri de duș, șampon etc. – în
limita a 100 ml) fără a fi băgate în pungi resigilabile.
-
Purtați cât mai puțin
metal pe voi. Fără curele, papuci cu ținte, pantofi cu toc, bijuterii proeminente
și grele.
-
Dacă aveți laptopuri,
aparate foto, baterii etc., lăsați-le la vedere.
-
Nu purtați pile, forfecuțe
de unghii, bricege, unghere, cuțite. Riscați să rămâneți fără ele, în cel mai
fericit caz.
-
Aruncați sticlele cu
suc sau apă. Nu aveți nicio șansă să treceți cu ele de punctul de control.
-
În caz că aveți
medicamente, lângă ele trebuie să aveți și rețeta.
-
Nu mai știu care-i
treaba cu cartușele de țigări, dar știam că doar un cartuș este permis la
bagajul de mână. FĂRĂ brichete sau chibrituri.
-
Îmbrăcați-vă lejer,
asta dacă nu sunteți vreun pui de VIP și stau paparazzi cu blițul pe voi.
Acestea fiind
spuse, vă doresc cât mai multe zboruri fără masaj în scaun! :D
The END - part II.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu